onsdag 10 mars 2010

Svar på kommentar

"Varför är du så jävla feg att publicera dom anonyma kommentarerna då?"

Är jag feg för att jag publicerar de anonyma kommmentarerna eller är jag feg för att jag inte gör det?

Varför bemödar man sig ens med att skriva en sån kommentar som den här över? Jag har valt att låta anonyma kunna kommentera i min blogg, för att min syster och andra nära vänner ska kunna göra det utan att själva ha ett konto eller en URLadress, det betyder inte att jag alltid publicerar deras kommmentarer. Det betyder inte att jag inte väljer vilka kommmentarer jag vill publicera. Kanske är det dumt, kanske är det naivt, kanske är det bättre att begränsa de som kan kommentera bloggen, men jag tycker att man som vuxen, jag förutsätter att de som läser min blogg är vuxna, kan vara så vuxen att man i alla fall signerar sina kommentarer, men det är kankse för mycket begärt.

Å andra sidan kvittar det, jag får varje dag ett mail med alla som har kikat in i min bloggs IP-nummer så helt svårt att spåra de kommentarer som är på gränsen till vad jag tolererar är det inte. Skulle någon klampa rejält över gränsen så skulle jag inte tveka att göra en anmälan.

Det här är min blogg, det är vad jag tycker, tänker och känner jag skriver här, inte vad du tycker, tänker och känner. Man kan inte gilla allt eller tycka lika i allt, men man kan respektera att vi alla har olika åsikter.

Den här kommentaren tycker jag tex känns både onödig och fjantig, varför ska jag då bemöda mig med att publicer den? Jag hoppas att skribenten har fått svar nog på sin fråga och kan ägna sig åt något vettigare.

2 kommentarer:

*AnGeLiKa* sa...

Va e det för kommentarer du får? Ja fattade denna kommentaren som att du var feg som publicerade den =D

Inte kul när någon ska komma med massa dumma saker,men du får inte lägga ner bloggandet!Va ska ja då läsa???

Mamma Stress sa...

Ja, du det undrar jag med, det roliga är att jag har aldrig publicerat dessa tråkiga anonyma komentarer så jag vet inte vad personen menar.

Sen så publicerar jag de bra, roliga kommentarera även om de är anonyma.

Men nu är det slut på anonyma inlägg i min blogg...:-)