onsdag 10 mars 2010

Skönhetsoperera sitt barn, jo, men det ska jag nog göra....

Det är det här jag menar! Det här jag är rädd för! Min dotter ska växa upp i den här världen, jag vill att hon ska veta att hon är vacker som hon är, på alla sätt och vis, inifrån och ut!

Jag vill inte att hon ska höra sina kompisar diskutera Botox och skönhetsingrepp när hon är blott 15 år. Jag är inte emot skönhetsoperationer, inte alls. Så länge det är vuxna människor vi pratar om eller så länge det är en medicinsk nödvändighet att genomgå en sån operation.

Jag kan förstå att vuxna människor opererar sig, fick jag själv välja och hade jag ekonomin till det skulle jag absolut ändra på ett par saker, för det första skulle jag hissa upp brösten igen och se till att de stannar där, för det andra skulle jag lätt kunna ta bort ett par kilo fläsk som sitter lite här och var fel. Men jag gör det inte, jag gör det inte. Ja, delvis för att jag har inte ekonomin men sen varför? Vem är det som ska bestämma hur jag ska se ut? Räcker det inte med att jag är nöjd, att jag tycker att jag duger som jag är? Uppenbarligen inte!

Vad skulle jag förmedla till min dotter om jag gjorde dessa operationer? Antagligen att man måste se ut så här, annars duger man inte, vad hände med det man har innanför pannbenet? Är det totalt värdelöst? Varför ska vi fortsätta låta våra barn utbilda sig om det i slutänden inte räknas?

Jag tycker det är tragiskt att låta sin 15-åring genomgå en skönhetsoperation av detta slaget som Sarah Burge låtit sin dotter göra. Vad då rynkor? Vart kan man ha rynkor när man är 15-år som måste bort med injektioner? Ingenstans enligt mig!

Är inte rynkorna ett tecken på att man åldras och har ett liv bakom sig? Är det något att skämmas för? Hur svårt kan det vara att inse att man kan inte vara 15 för alltid?

Och hur kan man ens överväga att låta sin dotter operera sig som 15-åring? Vad kommer här näst? Bröstimplantat till 5-åringar? Ja, varför skulle jag inte bli förvånad?

Åh snälla, stoppa tiden, stanna media och inse vad ni håller på att ställa till med, en generation, med mig själv också har växt upp och sett idealen förändras, våra förebilder bli trådsmala, nu har vi gått ett steg längre och låtit våra barn axla manteln, snäppet värre genom att erbjuda dem operationer och injektioner.

Vi pratar om att vår abarn ska skyddas, skyddas från mobbare, mördare och pedofiler. Men vad hände med att skydad sina barn rfån sina föräldrar? Läser man på Familjeliv verkar ju inte Soc göra något annat än att hämta barn och ta dem enligt LVU, kanske dags att hämta några barn på väg in till operationssalen och spärra in deras föräldrar på hispan så de kan åldras med klass.

Jag vill inte se, jag vill inte höra, jag vill skydda min dotter från all denna hysteri, idioti och syn på dagens barn, låt dem vara barn för sjutton!

Inga kommentarer: