lördag 13 mars 2010

Karlsson på taket kvar i Let´s Dance


Ja, vad ska man säga? Let´s Dance är inte längre en dans tävling där den bäste dansaren går vidare, ett steg närmare målet att ensam stå som segrare. Nej det är en tävling i roligaste, mest clownlika dans. En cirkusuppvisning i världsklass!

Jag gillar Willy, det gör jag och han är säkerligen den som fått kämpa mest. Han är rolig, han är cool, han spelar på sin personlighet och ser ut som Karlsson på taket, fast utan propeller och mindre elak. Han är duktig, men han är inte den bästa dansaren i Let´s Dance, lets face it!

Jag personligen tycker det var riktigt tråkigt att Molly åkte ut, hon var duktig och hon har gjort enorma framsteg hon också. Mattias är duktig, det kan man inte säga något om men det känns som om hela fjortis sverige röstar på honom och jag kan lova att han hade varit kvar även han om han hade dansat som Willy eller ännu sämre.

Claudia är min absoluta favorit och nu kan jag inte annat än hålla tummarna att hon vinner hela skiten och visar vart skåpet ska stå, hon är den enda utan synlig skara fans. Hon är igen fjortis idol, hon är ingen rolig pajas, hon är eller var kanske man ska säga något av en dåldis när säsongen började. Jag själv frågade min sambo vem hon var och då har jag i princip sett vartenda avsnitt av "Svensson, Svensson" men inte visste jag vem hon var på rak arm för det.

Jag undrar just hur nästa säsong kommer att se ut, vilka fjortis idoler de kommer ta in, vem clownen är, dåldisen, vilken gammal tant som ska få göra dödslyftet då. Eller ska vi hoppas att de lägger ner serien för visst börjar det väl bli lite väl förutsägbart, eller?

Inga kommentarer: