måndag 1 mars 2010

Otrohetstjänst på SMS



Det är ju skit bra, en ny app till Iphonen är tillgänglig. En som kan mörka dina otrohetsaffärer.

Varför? Varför vill man ha den?

Eller nä, just varför förstår jag, är man otrogen vill man kanske inte skylta med det men är man otrogen är man i mina ögon en idiot och väl värd att bli påkommen.

Nu verkar det ju som om, om jag har förstått det hela rätt alltså som om den här appen till Iphonen fungerar som så att den raderar meddelanden från mottagern. Skickar du ett mess till mig så kan du alltså radera det ur min telefon utan att ha min telefon inom räckhåll. Jag skulle bli skit sur om någon raderade meddelanden i min telefon utan min vetskap, om det så var du som hade skickat dem. Jag bestämmer själv hur länge jag vill spara mina meddelanden, det gör inte avsändaren.

Sen tänker jag på alla de stackars barn, ungdomar och tonåringar som blir mobbade, där just SMS är en stor del av mobbningen, hur ska de någonsin kunna få rätt för sig om deras plågoandar kan radera sina hot innan de hinner visa dem för någon?

Hur ska den misshandlade kvinnan kunna gå till polisen med bevisen i form av hot på mobilen om avsändaren kan radera dem?

Nää, tackar vet jag en och annan otrogen idiot som blir påkommen istället för ett träsk där plågoandar, mobbare, kvinnomisshandlare och för den delen mansmisshandlare också kan röra sig fritt och komma undan med det.


Inga kommentarer: