tisdag 9 mars 2010

Ledig dag!

En dag i veckan tar vi ledigt skrutt och jag. Idag är en sån skön, slappare ledig dag. Så skönt att få en dag i veckan själva, bara hon och jag. Bara mys och gos. Eller just nu sitter hon och spelar lite dator och jag sitter här, vid den andra datorn. Men det är just det som är så skönt att inte ha några måsten utan vi kan ta dagen som den komemr, så som vi vill.

Idag har vi kikat på Ponnyakuten 34 gånger och sen har skrutt läst en saga för mig, hon började i alla fall "E-N" "Mamma, jag kan inte läsa den här boken, den var för svår den börjar så här E N, det kan jag inte läsa!" Jag som vet att hon kan det sa att jo men försäk du en gång till så ska du se att det går  "Okej då, en gång...!" Så nu orkar jag inte mer. Sötnöt! Hon är så go så det är helt otroligt åt det. Så duktig att jag inte kan sluta förundras, ett halvår kvar till Förskoleklass och hon både läser, skriver och räknar för egen maskin. Både addition och subtraktion, till viss del multiplikation också. Det är inte illa att vara intresserad och snappa upp det bonusbrorsorna tränar på.

Frågan är väl bara vad hon säger när hon väl börjar skolan och redan kan. Jag hoppas att hon får en riktigt bra lärare som kan tillgodose alla barnen utifrån deras förmåga och intresse, det hoppas jag verkligen! Någon som ger henne en utmaning som gör att hon inte tycker det känns meningslöst att vara i skolan. Jag hoppas att hon kommer tycka att skolan är precis så rolig som hon tror. Jag hoppas.

Inga kommentarer: