måndag 22 mars 2010

Jag hoppas på ett mirakel...

Jag läser inte ofta bloggar. Jag följer egentligen inga. Eller jo, jag har två kompisar vars bloggar jag läser då och då och så finns det en blogg jag kikar in i varje dag. En blogg som jag följt länge, från början en blogg om en Mamma, hennes liv och hennes två barn idag en blogg om hennes 6-årigas dotters kamp mot cancern som de just fått beskedet att ingen läkare kan besegra om det inte sker ett mirakel.

Det är en blogg som berör och som kan få mig att gråta. Den är fint skriven, på alla sätt och vis men just nu väldigt sorgsen. Får jag tipsa om en blogg så är det den här bloggen jag vill tipsa om.

Det är obegripligt, tragiskt och ledsamt men det värsta är inte att ett barn drabbas utan att så många barn gör det och att de blir fler. Barncancerfonden behöver varje bidrag de kan få, så även Lovas Spargris.

Många styrke kramar till Lova och hennes familj i denna jobbiga tid, livet är inte rättvist men mirakel sker, jag hoppas på ett för Lovas skull för att hon ska få gå barfota i sanden på en strand och äta en glass, hoppa över vågorna och känna solens värmande strålar. Hoppas på ett mirakel så att Lova får hoppa på studsmattan i sommar, gunga högt upp mot himlen i full fart med vinden i håret och solen i ögonen. Jag hoppas på ett mirakel...

Inga kommentarer: