måndag 1 mars 2010

Jag börjar spara...

Jag har bestämt mig! Nu ska jag börja spara. Jag ska spara allt vad jag kan, varje månad. Vart enda litet kaffekorn ska jag spara så jag har när jag blir gammal och slipper leva på ranson. Två koppar om dagen räcker liksom inte för kaffetunnan mig. Jag behöver minst två kannor om dagen så då lär jag sätta igång att spara.

Tänk vad sjukt samhälle vi lever i, vi stoppar in våra gamla som har fött oss och byggt upp det samhälle vi lever i, både på gott och ont, på ett hem när vi inte orkar med dem längre och köper ett nybyggd villa på tok förlångt bort för att kunan hälsa på ens på en helg. Som om inte det vore nog så drar vi in deras penisoner, låter Försäkringskassan strula runt med pengarna tills de ramlar av pinn och inte behöver dem längre, då går pengarna till någon rolig Kick-Off för Försäkringskassans personal. Hoppas de dricker sig så dyngraka att de kan svara på de frågor de får nästa gång de lyfter luren då det ringer på jobbet utan handläggningstid, eller har förstånd nog att skita i att svara och utbilda sig till handläggare så att vi får ner handläggningstiderna hos dem.

När vi har trasslat med sena pensionsutbetalningar och dragit ner personal på hemmet så att våra äldre bara kommer ut på en kort promenad runt huset en gång i halvåret så drar vi ner på kaffet. Då ska det räcka med en kopp, eller möjligtvis två, om de är snälla. De ska alltså få en eller två koppar kaffe som de betalar för med sina trassliga pensionspengar från Försäkringskassan därför att vi ska spara.

Vilket underbart Sverige vi lever i!

Underbara värld!

Vad är nästa steg, att de bara ska få en, kanske två rutor av toapappret när de skiter?


Antingen ska jag flytta till Italien och hoppas på att få bli adopterad av någon stor Italiensk familj med 54 barn som gammal som tar hand om mig och låter mig dricka hur mycket kaffe jag vill. Elelr så får jag hoppas att jag ramlar av pinn innan jag hamnar på hemmet, för dit vill jag då inte. Men skulle jag nu hamna där, om än ofrivilligt så ska jag vara förbered, jag börjar spara nu. Spara på Kaffe, och kanske även en och annan toarulle...

Inga kommentarer: