måndag 22 mars 2010

Måndag igen...

Så har ännu en helg svept förbi. Två dagar i full fart. Är det inte läskigt hur fort en helg försvinner förbi. Det är som att stå på en Speedwaybana och se bilarna svischa förbi, i depån är det vardag och när de kör är det helg. Många långa dagar frm till helgen som sen bara försvinner i ett nafs.

Vi började i alla fall helgen här hemma med fredagsmys, jag skrutt, mellanbus & goda vänner. Älskling var på Whiskeyträff så han kom inte hem förän sent på natten, eller ska man kanske säga tidigt på morgonen? Storbus var med kompisar i stan och stannade över natten så det var bara jag, skrutt och mellanbus hemma.

Vi tittade på let´s Dance, solsidan och njöt av goda frukter, grönsaker och chips så klart, med dip. Jag är ingen sockergalning, jag tycker att alla kan äta allt, man måste bara lära sig att man inte kan äta allt helatiden. Men något slog mig i fredags, vi hade som sagt var dukat upp med morötter, gurka, oliver, annanas, melon, chips och dip. Massor med andra ord. De som tog slut var frukterna och grönskaerna, chipsskålen såg det knappt ut som om vi rört. En intressant iaktagelse enligt mig. Är barnen så inkörda på lördagsgodis och fredagsmys att de önskar sig godis, chips och vad det nu är bara för att så ska vara fast de egentligen föredrar grönsaker och frukt?

Måste nog studera fenomenet lite närmare, en annan dag.

Så kom lördagen, Skrutt var på kalas hos en kompis, älskling låg i soffan och kollade på film med mellanbus nästan hela dagen, storbus hängde med polarna (undrar om det är rätt att säga så, leka är i alla fall fel, det har jag lärt mig...) och jag tog en sväng ut i stallet medan skrutt var på kalas sen blev det brått. Hem och duscha, fixa iordning mig hämta hem skrutt och byta om innan det var dags att bege sig av för vinträff och tjejkväll.

Lite tokigt blev det att både whiskeyträffen och tjejkvällen blev samma helg, men det är smällar man får ta. En riktigt trevlig kväll hade vi i alla fall, god mat och trevligt sällskap. Gott vin var det också men jag tog det riktigt lugnt, kände bar ainte för att bli liggande i sängen hela söndagen. Kom hem sent på natten och somnade på stört.

Blev väckt morgonen där på. Klockan 07:18, allt annat än pigg. Tack och lov sysselsatte sig barnen själva ett tag innan det var dags att gå upp och färdigställa en näringsriktig och nyttig frukost med ägg, hembakt bröd, grönskaer och fil till barnen och ett glas cola till mig själv. Nej, jag var inte bakis jag mådde faktiskt riktigt, riktigt bra men jag var så jädrans trött och kaffe dagen efter klarar jag inte, oavsett om jag varit nykter eller ej.

Så gick Söndagen i lugnets tecken, låg i soffan och kikade på reprisen av Körslaget. Sen tog älskling med sig ungarna och rensade garaget och jag åkte ut en sväng till stallet och rensade bäcken från en massa bråte som följer med isen. Hagen ser nämligen mer ut som en insjö än en hage just nu, det är så tokmycket vatten att den är helt obrukbar. Bäcken som går intill hagen har helt svämmat över så vi hade att göra igår jag och D.

Nu är det Måndag igen, barnen är i skolan och på förskolan och jag ska ta tag i hemtentan jag har så den blir klar snart. Men jag skriver säkert mer om en stund, är så skönt att rensa huvudet från olika utvecklingsteorier emellanåt, ett par timmars effektivt studerande och en halvtimmes bloggande då jag rensar huvudet för att orka köra ett par timmar race till sen är det bästa. Det är nog förresten därför som jag så sällan bloggar om mina studier för att det är här jag rensar huvudet från dem. Så måste det vara!

Inga kommentarer: