fredag 5 mars 2010

Nu är det fredagsmys, fredagsmys, fredagsmyyyyyys!!!

Japp, nu är alla ungarna hemma, det är färdigstädat, grillspetten är förberedda och ska bara slängas på grillen. För nu är det dags för årets grillpremiär! Det är det som är så bra med ett uterum och en gasolgrill. Att man kan grilla året om!

Jag älskar grillat! Eller nä, jag älskar mat överhuvudtaget, men grillat är mys! Mys att sitta med goda vänner på sommaren och äta grillat kött, kyckling eller fisk för att inte tala om grillade tigerräkor. Mmm, vad jag längtar. Längtar efter ljumna sommarkvällar, ett glas vin och trevliga vänner att dela det med. Det är sommar!

Men nu är det vår, eller inte riktigt, men det borde i alla fall vara vår snart och jag längtar så till sommaren så det fick bli grillat idag. Med en massa mys med tre underbara barn och en underbar sambo. Som vanligt blir säkert barnen osams, ett glas spills ut över mitt nypolerade golv, skrutt somnar mitt i Let's Dance och kommer garanterat väcka mig tjugo i sju imorgon bitti för att få se klart på det och kommer med ett illvrål smälla igen dörren till vårt sovrum när jag säger att vi glömde att spela in slutet. Men vad gör det??

Jag älskar alla våra tre underbara barn och det är så fredagsmyset är hos oss, hos oss med en obstinat tonåring, enveten tioåring och mega kaxig sexåring. Fem starka viljor där envisheten präglar våra fredagsmys. Me like!

Inga kommentarer: