måndag 22 mars 2010

Det som gömms i snö...

...kommer fram i tö. Mestadeles är det skit. Hundbajskluttar överallt, vad är problemet med hundägare? Hur svårt ska det vara att ta med sig en påse, böja sig ner och plocka upp skiten för att sedan slänga den i närmaste soptunna? Väldigt svårt av att dömma det jag har sett.

Längs med vår tomt höll jag och skrutt på att cykla i inte mindre än 5 högar och då har vi inte ens hund. Plocka upp skiten efter er! Och har ni ingen lust att plocka upp skiten, håll er bort afrån trottoarer och gångbanor, håll er på er tomt elle rlångt ut i skogen.

Jag hatar hundbajs. Det luktar illa och är halt att trampa i och trampar man i det halkar man liksom per automatik och lukten den får man dras med resten av dagen. Blää!



Men allt är inte skit som kommer fram nu när snön har bestämt sig för att släppa greppet om vårt avlånga land, nej då. Jag hittade bland annat pulkorna ute på vår gräsmatta idag de har legat under snön sen snöstormen, det var ju br att jag hittade dem. Nu när snön är på väg att försvinna menar jag. Sen så hittade jag ett par bollar och hopprep på baksidan, undrans tro vad som mer dyker upp där ute. En skattkista kanske? Med min tur innehåller den då säkerligen hundskit...

2 kommentarer:

Unknown sa...

Vi finns, vi som tar ansvar även för andra hundägare. Men vi är få och uppmärksammas inte. Tyvärr. Men ha oss gärna i åtanke :)

*AnGeLiKa* sa...

Gick å tänkte på detta idag med när jag var ute med Malte. Att jisses va hundskit det ligger överallt,ser riktigt äckligt ut! Å ja själv som hundägare tycker inte det är acceptabelt faktiskt, ja själv plockar upp efter min hund,å har även gjort nu i all snö som varit också,så ja vet inte varför det vart så svårt för andra hundägare att plocka upp efter sin hund,bara för det vart mkt snö har man fått höra från många,men vad spelar det för roll? är det svårare att ta upp skiten då?Nä det är det verkligen inte!