onsdag 10 mars 2010

Borde få stanna i sängen

Vissa morgnar borde man bara få ligga kvar i sängen. Idag är en sån morgon. Trött och sliten, ont i hela kroppen efter att Tornadon a'la Skrutt kom och la sig hos mig vid 4 tiden i natt. Då kom jag på att det är just därför hon har en egan säng i sitt rum. Tack och lov hör det inte till vanligheterna att hon kommer och lägger sig i vår säng, nästan bara då hon drömt en mardröm och det kan jag köpa. Men i natt vet i sjutton vad det var, hon och alla hennes tjugotvå bästa nallar kom upp i vår säng, det är ett under att jag inte hamnade på golvet, fast det var bra nära.

När klockan ringde imorse så nådde jag den inte för alla nallar och inte vaknade varke hon eller älskling heller så det var knivigt värre att ta sig ur sängen.

Finns det förresten något värre än att vakna med huvudvärk? Sitter här nu och ska börja ta tag i den här Exan men mitt huvud vill inte sammarbeta, det känns som om det sitter någon och hammrar där inne. Migrän har jag inte tid med idag men känner jag mig själv rätt så kommer jag snart ligga i ett mörkt rum med yrsel, talsvårigheter och dunkande huvud. Tror jag ska ta och ta mina tabletter nu, innan det slår till ordentligt för jag har verkligen inte tid med det här.

Inga kommentarer: