söndag 21 februari 2010

Timotej


Jag blir så trött. Så irriterad och så anti för det är precis samma sak varje år. Vi har ettlhundratjugofyra deltävlingar till Melodifestivalen och varje år dyker någon riktigt bra nykomling upp. Igår var det dags igen, igår tog Timotej svenska folket med storm och röstades direkt till finalen i Globen.

Kanon säger jag, ätligen var det en deltävling värd sitt namn med flera bra låtar! Den absolut bästa var i mitt tycke och smak Timotej med låten Kom, då säger jag inte bara det för att de var från mina trakter, nä jag säger det för att det var precis så det var, de var skit bra!

Men så har vi bittra låtskrivare, bittra producenter och skivbolagsdirektörer som inte haft en hit sedan stenåldern. Dessa bittra, surar och störande människor skriker genast ut att det var plagiat! Låten var kapad, det var minsann deras låt! Så då även igår för på löpet idag kan man läsa förutom allehanda snöstormsnyheter att just Timotej är misstänkta för att ha plagierat Sarekt Vinterland. Jag har hört båda låtarna och jag bara undrar, var f*n är Kom lik vinterland??

Antagligen är den här bittra skivbolagsdirektören tondöv och då är det kanske lika bra att han har kvar sina låtar på stenåldern och inte väcker dem till liv igen. Eller är det just det de går ut på att skrika ut och ankalga an ny, bra grupp för att få lite ljus på det där gamla bandet från stenåldern. Det är kanske så det är, snart släpper Sarek en ny skiva som säljer som smör bara för att halva svenska folket vill se om Timotej stjäl fler låtar av dem. Kanske, vem vet??

Jag vet bara att jag hoppas att Timotej kammar hem hela skiten, åker till Oslo (det är dit de ska va!!???) och kammar hem hela skiten där också så de kan knäppa bittra, sura och irriterande skivbolagsdirektörer på näsan i fortsättningen...

2 kommentarer:

Linda sa...

Jag håller med dig! =)

Mamma Stress sa...

Det är tur att någon gör det...;-)