lördag 13 februari 2010

Melodifestivalen 2010



Helt seriöst vad är det för skit??

Varför skrotar vi inte bara tävlingen helt och skickar "Glada Hudik Teatern" till vart det nu är vi ska skicka dem...

Då har vi kanske en chans till topp tio i alla fall, om vi skickar något av den andra skiten kommer ju lyssnarna, hela Europa med andra ord att sätta i öronproppar när Sverige börjar sjunga. Det är pinsamt! Pinsamt, pinsamt!!

Jag säger inte att artisterna är dåliga, tvärtom, jag tycker de är bra, de flesta av dem i alla fall, men hela grejen, låtarna, de stinker, de får mig att må illa, de ger mig kronisk tinitus. Det är inte bra, är det bara jag som hör det!?

Vi i Sverige är så jädrans skenheliga, gör en massa bra musik till en massa bra internationella artister men år efter år väljer vi ut de sämsta låtarna vi kan till Melodifestivalen. sen är vi helt tvärsäkra på att vi har den bästa låten i tävlingen, någonsin. Vi promotar sen låten till vansinne, skickar ut artisten i Europa månader i förväg på en PR turne a'la Rolling Stones samtidigt som vi skär ner på skol-barn och äldreomsorg. Hela världen väntar med spänning på nästa storslagna låt från Sverige och det blir fiasko. Ännu ett fiasko blir det i slutet av året när vi inser att våra barn och äldre får klara sig utan mat i skolan och på hemmet för att vi promotade vår super kassa låt från Sverige till vansinne bara för att vi inte insåg det som resten av Europa insåg, att den var skit kass!

År efter år, varför lär vi oss aldrig???

Jag tyckte förra veckan började ganska bra, i alla fall hyfsat men efter idag är jag säker, hittills i år har "Glada Hudik Teatern" varit bäst. Vore det inte bättre om vi bara sket i de resterande 211 deltävlingarna och skicka dem dit de nu ska skickas??
Helt seriöst alltså??


Inga kommentarer: