torsdag 18 februari 2010

Allra, allra bästa vän...

Skrutt har sin bästa kompis här hela veckan. Sin allra bästa kompis, eller ja, vi har kommit fram till att man kan ha flera bästa kompisar, hon har A som är här hela veckan och som är född samma dag som skrutt och så har hon en handfull vänner till som hon räknar till sina bästa så som Felicia och Antonia. Men Skrutt och A, de är som ler och långhalm, av samma skrot och korn, så lika men så olika. Om det finns något så som stjärnsystrar så är det nog Skrutt & A.


 

Födda under samma stjärnor, samma himmel, samma sol, samma dag såg de ljuset då de föddes. På två vitt skilda platser, långt ifrån varandra, helt ovetandes om varandras existens. Så möttes de och det slog gnistor, de valde varandra blev ett och har fortsatt vara det trots mils avstånd. När de träffas är det som om tiden stått still som om allt är var det var sist de sågs, de börjar leken där de slutade sist, om det så var månader, dagar eller timmar sedan. Allra sötsate är de, så lika men så olika, skrutt med sitt långa blonda hår och blåa ögon, A med sitt mörka hår och sina bruna rådjursögon är det som natt och dag. Den undet'rbara 6-årstrotsen, deras envishet och vilja att ha rätt och bestämma mest och hetsiga temperament samt vilja av stål är de lika som tvillingar.

Jag har en vän jag också, född samma dag, under samma himmel, samma sol, på samma sjukhus som mig, en vän genom livet, någon jag aldrig släpper taget om. En vän som jag håller så kär, en vän som jag delat mer med än vad jag gjort med mina syskon. En vän som trota att vi ses sällan alltid känsn som igår när vi ses, som om tiden stått still och vi fortsätter där vi var. Det går år mellan våra samtal, vi bor mil ifrån varandra men det känns alltid som om hon är nära, min älskade tvillig!

 Jag älskar dig Sandra, du är underbar på alla sätt och vis och jag saknar dig!

Är det ödet? Är det ödets spratt att vi träffats, jag och Sandra, skrutt & A. Var det förutbestämt, stod det i stjärnorna när vi föddes? Jag undrar, jag undrar, är det möjligt?




1 kommentar:

★Svantes mamma★ sa...

Det var så lite så! :)

Det är rätta takter, hehe jag dör om jag missar ett avsnitt! hihi

Kram och tack detsamma