fredag 19 februari 2010

Försvinn snö, försvinn!

Jag säger det igen, försvinn snö, försvinn! Bara ge dig av, försvinn du onda snö!

Jag är less på det här, jag är trött på att behöva skotta mig ut för att komma ut på morgonen, jag är så trött på att vaar insnöad. Helt och hållet!

För ett par månader sen kändes snön vacker, vit och fin, den lös upp i mörkret och jag blev glad av att se stora flingor dala ner från himlen. Det var då. Nu blir jag bara förbannad, irriterad och trött när jag ser dessa vita flingor yra ute. Det är inte mysigt längre, det är hemskt, kallt och irriterande att se snö vart man än vänder blicken.

Det är farligt, tak rasar in och bilar kör av vägarna. Gamla tanter halkar och bryter sina ben, barnen blir blöta om fötter och händer efter ett par minuter ute i snön från helvetet. Grottorna är inte ens roliga att leka i längre för varje gång de stackars små arma barnen kommer ut så måste de börja om. Börja om med att gräva gångar och skotta sina grottor för att vädergudarna gett sig sjutton på att snöa in hela norra jordens befolkning för all framtid.

Å vad ser man när man slår på nyheterna, jo mer snö, snö, snö, snö och lite mer snö. Snökaos och snökatastroffer, varningar och fara för allmänheten. Det är helt sjukt! Jag bor mitt i det väntade snokaoset som ska komam in under dagen och jag vägrara! Jag vägrar mer snö, mer kaos mer olyckor och mer snö för hundarna att pissa i, tanterna att halka i och bilarna att kana av vägen i. Jag vägrar!!

Jag kan omöjligt vara den ende som tycker så här, det måste finans fler som tycker som mig. Så nu startar vi uppror, nu får det vara nog! Vädergudarna ska sluta släppa ner sina fjärtar nu! De ska ta tillbaka all snö innan sista februari annars startar vi aktion varm vatten över hela landet, ånga bort snön och ger sig inte vädergudarna då så emigrerar helal norra jordklotets befolkning till den södra halvan för nu får det banne mig vara nog!!!


Inga kommentarer: