torsdag 4 februari 2010

Här går det undan...



Januari är förbi och Februari har kommit med mer snö i sikte.

Jag vet att jag önskade mig snö, jag vet det. Men det var för länge sen, nu räcker det. Nu får det vara nog, mina önskningar om snö inneffattade inte 2 dm per natt och ytterligare 3 dm varje dag i ett halvår. Det hade typ räckt med ett dygns snöande.

Mina önskningar innefattade inte heller -25 grader, det är påtok för kallt, jag hade mer tänkt mig en si så där behagligare -5 grader, men nä se det ville vädergudarna visst inte lyssna på.

Igår red jag ut en sväng, en runda jag inte ridit på länge, lite för länge blev jag snart varse. Där under all snö går det en gammal traktorväg, det vet jag men jag kunde inte riktigt se den utan körde på känslan och rätt som det var stod vi mitt på åkern med snö upp till knäna på mig. På mig som satt på hästen en 1,63 m upp i luften. Då kan man säga att det är rätt mycket snö va? Jag kände i alla fall då att nej, det här skiter jag i och vände om igen och red hemåt.

Vad har hänt mer här hemma då? Just ja, jag har ju fyllt år!! Grattis till mig själv! Och till allra underbaraste Sandra som fyllde samma dag som mig, fast viktigt, 59 minuter efter mig. Sedan dess har vi varit en del av varandras liv, rätt häfftigt faktsikt, vi har kännt varandra i 29 år, 5 dagar och 22 timmar och 51 minuter just precis nu. Den ni...

Men lite firande blev det så klart här hemma, en trevlig dag med goda vänner och en del överraskningar. Fick så fina blommor med blommogram från Huvudstaden och min Pappa, tack! En tårta kom och skön sång av vänner nere på Hotellet blev det, riktigt mysigt och alldeles lagom mycket firande, nästan inget alls, det tycker jag om!

Värre blir det kommande veckan när lillskrutt fyller hela 6 år. Helt sjukt, vart har tiden tagit vägen? Vart är min lilla bebis??

Skrutt längtar så det står härliga till, vill allra helst fylla NU och börja skolan igår. Men var sak har sin tid, eller vad är det man säger? Skrutt har förövrigt en ganska intressant önskelista till sin 6-års dag...

1. En mobiltelefon, ja en riktig alltså och hon säger så här när jag säger att det kan jag nog lova att du inte får; "Ja, men Mormor köper nog en, hon är bra på att köpa saker som jag vill ha...." Och det är förvisso sant men OM, då säger jag om min Mamma skulle få för sig att komma hit med en mobiltelefon till lillbus så får hon snällt ta med den hem igen...

2. Littlest Pet Shop ~ Alla dessa små djur i alla färger och former, alla tillbehör och allt man kan tänka sig och allt man inte kan tänka sig vill skrutt ha och om man tänker bort vad dessa små plastsaker kostar så är det helt klart det vettigaste hon har på sin önskelista och det som är mest troligt att hon också får.

3. Sist men inte minst så vill lillbus ha en ny Mamma. Japp, ni läste rätt. Hon önskar sig en ny Mamma, en som INTE borstar hennes hår, det är nämligen haken, jag duger än så länge så läng ejag inte rör hennes hår. DÅ var det bara en liten detalj och det är att hon har långt hår och älskar tofsar, spännen och you name it, men när hårborsten kommer fram så är jag djävulen själv, spelar ingen roll hur försiktig jag är eller hur mycket balsam hon har i håret hon illvrålar så fort hon ser mig med hårborsten. Kommer däremot någon annan med den och borstar hennes hår så säger hon inte ett pip, men hur som helst så är jag alltså utbytbar en gång om dagen och då står en ny Mamma högst upp på hennes önskelista...

Annars är allt mest som det brukar. Mellanbus bor mer här nu än hos sin Mamma, det är nog största förändringen här hemma och än så länge verkar det fungera bra, men så har han ju bara 700 meter till Mamma också. Dessutom är han ju så stor att han kan komam och gå lite som han vill hos både oss och sin Mamma.

Resten av veckan ska jag och skrutt vara hemma och gosa, fixa lite, greja och dona. Jag bad förresten skrutt om hjälp igår med att bädda rent och fixa gästrummet tills att Mormor & co komemr i helgen och fick till svar "Nää, det är liksom inte min grej..." Man kan ju undra vad som liksom är hennes grej...

...eller just ja, det var ju Pet Shop, mobiler och en ny Mamam som var hennes melodi ja, hur kunde jag glömma det??

Inga kommentarer: