lördag 27 februari 2010

En blixt från en klarblå himmel...



Ibland kommer saker som en blixt från en klarblå himmel. Så hände det igår. En låt, en melodi en text som gick rakt in i hjärtat på mig från mig syster.

Jag vet, man blir lätt sentimental efter ett par glas vin, men det här var mer än så. Tänk om hon visste vad hon betydde för mig, min syster. Min lillasysteryster, bara min!

Maria Mena satte ord på vår kärlek, vår relation och tog klivet rätt in i mitt hjärta, lyssna och njut. det gör jag om och om igen medan jag tänker på min lillsysteryster som just nu tjabblar med min sambo om att man inte får skita på toaletten för att det luktar så illa. Jag vet det är deras humor, men jag älskar dem i alla fall. Min systers sambo går inte av för hackor han heller, han är en trevlig prick, trevligare än många av hennes ex.

Nu ska jag försöka få med mig de där skitpratarna ner på stan och lyssna på Lindas syster när hon sjunger. Ta en fika och bara njuta av ledigheten. Tiden utan barn. Även om jag saknar skrutt så det gör ont så

Jag älskar er så mina nära och kära, så otroligt mycket och ni är alla värda varsin stjärna på nattens mörkablå himmel. Då är vi alltid nära, fast vi är långt ifrån varandra. Bara en textrad eller stjärna bort.


Inga kommentarer: