tisdag 31 augusti 2010

Brrrr *fryser*

Nu är det kallt, när är det nästan inte ens höst längre utan mer vinter. När termometern visar mindre än 10 grader när klockan ringer så vill jag inte gå upp, då vill jag dra täcket över huvudet, vända mig om och sova vidare. I morse visade termometern 2,1 grader när klockan ringde 06:30, det var inte tal om att dra täcket över huvudet och vända sig om, det vara bara att studsa upp och leta reda  på ungarnas vantar och mössor. För de hade jag ju absolut ingen aning om alls vart de hade hamnat efter förra säsongen, hade liksom inte med i min tankeverksamhet att de skulle behövas redan i Augusti.

Helt galet!

Men nu är de framplockade och jag kommer inte lägga undan dem innan den här säsongen är över igen, kanske att jag plockar fram vinterjackorna och tvättar dem redan nu för vem vet i den här takten så är det väl minus 24 grader om ett par veckor eller så...

...och snart bor vi väl med pingviner och isbjörnar, mysigt, eller inte...


1 kommentar:

Viktkamp sa...

det var jättekallt imorse :(