torsdag 12 augusti 2010

Så går en dag...

...och kommer aldrig åter.

Men det är ju precis så det ska vara, eller hur?! Ingen dag är den andra lik och en annan dag är den tredje identisk. Underbart.

Här rullar det på, eller segar sig just nu för sekunden faktiskt. Skrutt är hos en kompis och leker, eller fick precis ett samtal och de är på väg att åka och bada så hon kommer åter fram emot kvällen men det är väl precis så som det ska vara.

Min tandlösa lilla Skrutt - japp för nu är första lösa tanden tappad och fröken tycker att hennes Pappa ska börja dejta Tandfen - tja, varför inte? Henne skulle jag nog komma överense med.

En trevlig sommar är snart till ända - känner ni det också - att hösten är på intågande?

Soliga dagar men svala vindar? Tryckande hetta och grå moln?

Längtar efter hösten. Hösten är den bästa årstiden om ni frågar mig - jag älskar hösten! Färgerna, svalkan och åskan som drar förbi, det är mysigt , vackert och underbart.

Vet ni vad som är lite läskigt dock med den här hösten?

Det är att om två veckor går min lilla Skrutt i skolan. Då är hon ingen liten Skrutt längre utan en stor skrutt. Jisses Amalia vart har tiden tagit vägen??


Inga kommentarer: