torsdag 5 augusti 2010

Long time ago...

...var jag ganska duktig på att uppdatera min blogg. Nu är jag inte lika bra på det. Men se ni jag tänker inte skylla ifrån mig - tänker inte klaga på mig själv - nä för jag har helt enkelt inte haft någon lust alls till att blogga.

Nu har jag lite lust. Så nu komemr ett litet inlägg.

Här rullar dagarn på - känns som om sommaren går mot höst fast det egentligen borde vara sensommar nu. Igår när jag vaknade och tittade på termometern visade den inte ens 7 grader. Undrans tro om det är dags att plocka fram mössor och vantar snart? Lite väntar jag nog - men poolen den har vi tömt, känns meningslöst att hålla på med klor och rengöring, filtrering och allt vad det är när vi inte badar i den mer än max någon gång varannan vecka.

Ikväll blir det lite fest, ja Torsdag till trots - det är ju semester - och goda grannar kommer över hit och vi tar oss ett glas vin eller två - eller flera. Skönt att bara sitta och dricka lite och prata, om ditt och datt, om allt och inget helt avslappnat det är sommar för mig. Att umgås helt ovillkorslöst. Det är mysigt det. Det är få man kan göra det med dock, endel går bara inte att bara vara med, är inte det rätt konstigt egentligen?

Nä, om jag skulle ta och blanda till dippen och lite Fanta & Rosé innan gästerna kommer, kommer med ett längre inlägg en annan dag, kanske.

Inga kommentarer: