söndag 29 augusti 2010

Lite svammel om helgen som gått...

Så har ännu en helg gått och på löpen har man kunnat läsa om oppsitionsmätningar , vallöften och valpropaganda, ett och annat försenat tåg och bortspolad väg och så klart lite misshandel.

Oppositionsmätningarna skiter jag i likaså vallöftena och valpropagandan - jag kommer ändå att rösta så som jag vill på det parti jag anser har sundast värderingar och bäst människosyn, inget annat parti kan ändra på min röst nu på slutspurten. Jag har haft 4 år på mig att komma fram till mitt beslut.

Tågen är jag inte speciellt förvånade över - skulle bli mer förvånad om det på löpet stod att alla tåg varit i tid hela helgen.

Vägarna känns väl inte direkt som någon nyhet längre, eftersom vi gått in i vår monsunregns period är det väl just vad vi har att vänta - bortspolade vägar. Inte förvånar alla misshandel mig heller även om den är det som berör mig mest, får mig att rysa, vad är det för samhälle vi låter våra barn växa upp ì?

Vad har vi lärt våra ungdomar? Att slå först och fråga sen? Skrämmande!

Löp till trots har vi haft en lugn och skön helg som började i fredags kväll med After Work med goda vänner, god mat och lite gott att dricka innan vi satte på en film, The Stepfather, vilken vi båda somnade till. Man kan väl säga att den var lite så där med andra ord, men absolut inte den sämsta film jag sett, men långt ifrån den bästa.

Så i lördags var planen bio och middag men varför går det inga filmer på bio när vi äntligen har tid att gå på bio?

Vi tog en tur till Skövde Matfestival, åt ute och hyrde en film på vägen hem.  Väl hemma hade vi sån tur att bästa Å och T bjöd på fika, en lång fika i trevligt sällskap är aldrig fel. Mycket hann vi gå igenom över de kopparna kaffe vi drack, allt från glädje till sorg, skvaller till allvar, jobb och fritid, det var lagom avkopplande och spontant innan vi traskade över gatan för att se filmen vi hyrt. Den var skum, eller inte dåligt skum men annorlunda fast på ett bra sätt. Flickan från ovan såg vi och man kunde inte somna iden, man var tvungen att se mer, fast vi ett tag undrade om vi inte skulle slå av den så var vi tvungna att se, se vad som hände, varför och var.

Jag gillar den känslan när jag ser på film - att man inte kan sluta för man måste se slutet...

...slutet på den här helgen är också nära och strax börjar vi bege oss uppåt för att hämta hem Skrutt sen är det mellanbus som ska hämtas hem så är allt som vanligt igen och helg har övergått till vardag...

Inga kommentarer: