fredag 13 augusti 2010

Twilight - en saga....!?

Så anti, så emot. Det var jag för ett par veckor sedan - innan jag sett filmerna jag svurit på att aldrig se.


Svurit på att de med största sannolikhet är överreklamerade - overkliga, patetiska och fåniga - med bloddränkta vampyrer. Jag hade bestämt mig - Twilight var och skulle förbli skitfilmer som jag inte ens tänkte bemöda mig mig med att se. Så jäkla fjantigt koncept och se sen de fjantiga fjortisarna på kö dagar och nätter innan biljetterna släpptes till den tredje filmen - se på deras fjantiga fjortis rum med väggar fyllda av posters på Edward, Bella och de andra i mina ögon B-skådisarna...




Efter påtryckningar och en trevlig kväll med goda vänner liggandes i soffan - långt ifrån mitt esse slog jag på den första filmen med minst sagt föga förväntningar, jag blev som besatt, var genast tvungen att slå på den andra och när den var till ända letade jag biobiljetter...


...jag erkänner, jag älskar Twilight, vilken känsla, vilken vackert filmas film, vilken story och hur snygg är inte Edward då???? Undrar om älskling kan gå med på en fondtapet på honom i sovrummet - skulle det krävas så får väl Bella vara med på ett hörn - bara jag får MIN Edward!!


Jag längtar efter att trean kommer ut på DVD så vi kan ha ett Twilight maraton här hemma - för att vi kommer iväg på bio inom den snaraste framtiden är nog föga troligt men för er som inte sett de första filmerna än så säger jag som fjortisarna i biljettkön - de är A W S O M E!!

Inga kommentarer: