fredag 15 januari 2010

Tidernas mesta svammel & sämsta blogginlägg!!

Nu är allt vad huvudvärk heter helt borta. Så skönt så.

Det tråkiga är att det har hänt absolut ingenting här, jag vet inte, men det är verkligen stendött! Sitter och försöker plugga lite men har tagit en paus. Funderar, tänker och undrar. Vad ska man hitta på i helgen? För lillskrutt är det kalas för hela slanten! Igår fyllde bästaste Felicia 6 år och det ska firas på söndag, tidigare i Januari fyllde bästaste Loah 6 år och det ska firas på lördag. Det är mycket med kalas, lillskrutt har redan börjat planera sitt 6-års kalas och lika bra är väl det för snart är det Februari och då smäller det. Då är det 6-år sedan lill skrutt föddes. Helt sjukt! Vart har tiden tagit vägen? Min lilla ängel, snart är hennes förskoledagar förevigt förbi och hon är ett skolbarn. Det är läskigt!

Läskigt, läskigt!

Min lilla plutt på stora skolan med alla farliga nior. Hon går i och för sig redan uppe på skolan, äter i skolmatsalen och har gymnastik i gymnastiksalen, delar gård med fritidsbarnen men endå, det är läskigt!

Igår på vägen hem från förskolan berättade skrutt för mig att det var två barn i nian som tjuvrökte vid deras gård. Hallå, ska min lilla plutt dela skola med farliga nior som tjuvröker!? Vad gör de mer? Värvar sexåringar till sina gäng för att bli ligister? Jag vet, jag vet, jag gjorde det jag med, tjuvrökte bakom skolan. Förlåt Mamma & Pappa, men då var det okej, nu är det inte det! Nu är det min lilla skrutt som ska gå på den skolan där två av 300 elever tjuvröker bakom skolan, vad är nästa steg? Bjuder de på öl till frukosten? Det är läskigt! Tur att hon har "sina bröder" att ropa på om de farliga niorna kommer för nära. Inte för att jag vet vad de ska sätta emot, de går ju bara i 5:an och 8:an till hösten, shit stora bonus kommer nästan vara en farlig nia! Tänk om han tar med sig sina farliga niokompisar hem, vad gör jag då? Ger dem en tändare? Eller är det kanske säkrast att skrutt får hemundervisning?

Nää, vet ni jag är lugn, cool lugn, jag vet att skrutt kommer klara skolan galant! Läser och räknar redan som en tok, då menar jag inte läser det hon kan, nä hon läser på riktigt. Fick två böcker i julklapp, hon har hela December tränat på att lära sig läsa. Hon hade bestämt sig för att lära sig innan jul vilket hon inte hade helt och hållet, men så fick hon som sagt var två böcker i julklapp så en dag, tror att det var i början på Januari så sa hon att hon skulle läsa den ena av böckerna. Ja, ja, tänkte jag, gör det du...

...å ungen läser fyra sidor rätt upp och ner för mig!!! Sen tar hon nästa bok och läser två sidor till! Ur två böcker hon aldrig sett innan så nu är det min lilla prinsessa som läser godnattsaga för mig om kvällarna. Mammas underbaraste lilla ängel!

Snart är det dags att hämta hem trollet och Flisan så de kan härja här hemma en stund innan Flisans Pappa kommer och hämtar de tu så de kan härja hemma hos henne lite innan det blir natt. De är så söta båda två, leker så bra att vi inte märker dem alls när de är igång. I morse hade F redan kommit till förskolan när jag lämnade skrutt, det visste skrutt som för en gångsskull sprang hela vägen dit och blev mött av en F som stod i dörren och väntade på skrutt. Snabbt av med kläderna så försvann de tu innan jag hann säga vare sig bu eller bä...

...hoppas de går hemåt lika snabbt om en stund...;-)

Det här måste vara tidernas sämsta blogginlägg, men det bjuder jag på och återkommer senare, ha en underbar dag till dess!

Inga kommentarer: