måndag 18 januari 2010

Så går en dag...

...och kommer aldrig åter!


Idag har min älskade skrutt varit på sitt absoluta toppen humör! Varit glad och go hela eftermiddagen. Red en lång stund på Jannie, slalom, vänd snett igenom, volter och volt tillbaka. Så duktig så!!!


Jag tror att skrutt har vuxit till sig under jul för nu når hon nedanför sadeln även med stigbyglarna på. Lite lättare för henne att rida då, kan man lugnt säga. Hon har ju föredragit att rida barbacka innan men inte nu längre. Så mysigt så har det varit idag, trevligt sällskap i stallet och alla tre barnen var glada och mysiga. Jag och D fick tid själva i stallet, mockningen gick snabbt och smidigt, fan va skönt det är nu när det är lite mildare ute så att inte vatten hinkarna fryser fast i golvet, typ.


Minelli tömkörde jag idag och hon gick som en klocka, så sjukt roligt! Idag har verkligen varit en toppen dag med andra ord!!


Nu ska jag hoppa in i en varm dusch och fundera ut nya klurigheter skrutt och E kan ägna sig åt på Jannies rygg. Har du några tips på lätta övningar som de kan göra från/på hästryggen i skritt och trav för att öva upp sin balans och samtidigt träna Jannies smidighet och så klart styrka så bring it on!


Nää, duschen var det ja.


Återkommer kanske senare med en roligare blogg än den här, men man vet aldrig, det kan dröja en dag eller två också...

Inga kommentarer: