söndag 10 januari 2010

Spöken!?

Tror du på spöken?

På riktigt alltså?

Jag tror absolut att de finns där, i alla fall tills att någon motbevisat mig. Inatt var jag hemma själv med barnen och jag kan lova att det var någon som gick runt här hemma, jag var så säker på det så jag till och med ringde älskling och frågade om han kommit hem och vad han höll på med för upp vågade jag inte gå.

Ja, jag vet att det kan knäppa och låta i hus, men fotsteg? Dörrar som slår igen och handtag som det rycks i och kostiga dunsar, nä, det känns inte som ett litet knäpp. Jag var ner och tittade till barnen säkert 50 gånger, de sov hela tiden, utan att ha rört sig. Jag kollade så att tvättmaskinen, torktummlaren och diskmaskinen var av, vilket de va så de kan inte ha dunsat. Jag tittade ut genom vart enda fönster men såg absolut ingeting. Hade någon tagit sig in i huset hade jag märkt det för låst och larmat var det.

Det var riktigt läskigt. Började som ett ryck i dörren, en duns och sedan som om någon gick runt i hela huset, men jag såg ingen och ingen svarade när jag ropade, inte ens de tre sovande barnen vaknade av mitt hoande.

Satt vid datorn där uppe ett tag men då kändes det som om någon stod ute på soldäcket och glodde på mig så jag flyttade mig in i sovrummet och stängde till dörren så den bara var lite på glänt. Då försvann ögonen i nacken. En liten stund i alla fall.

Usch, är det bara jag som är så här mörkrädd och rädd för spöken? Snälla säg att jag inte är ensam...

2 kommentarer:

Caroline - Mamma till Freija & Loke. sa...

Jag tror absolut att de finns någon sorts spöken eller andar. Men jag har inte haft turen att se något.

Jag sitter bänkad framför alla "spökprogram" som visas på tv. Tycker de är jätte spännande även fast de i vissa fall verkar väldigt överdrivet.

Mamma Stress sa...

Ja, visst känns spökprogrammen lite överdrivna ibland, men jag håller med, sitter oxå bänkad framför varje avsnitt av alal spökprogram på tvn...=)