måndag 25 januari 2010

-17,9



-17,9 grader var det när jag kröp till kojs igår kväll. Det är tortyr. Jag som just vant mig vid de lite varmare graderna runt -8 efte förra köldrekorden. Nu känns det hopplöst igen. För kallt, för bitande kyls som inte vill släppa taget om ens kinder när man är ute. Bara kortare stunder klarar jag av ute, det är hemskt. Jag hatar det!

Vi var ut i stallet igår skrutt och jag, tyckte inte alls det var så kallt när vi åkte ut. Men det blev kallare. Hade klätt på skrutt underställ, mjukisdress och thermobyxor, vinterjacka, sockar, dubbla vantar, halsduk och mössa såklart och jag förstod inte varför hon tyckte det var så kallt när jag tömkörde Minelli. Tyckte allt att hon överdrev lite, samma sak när hon själv red. Men jag fick svaret när vi kom hem och tittade på termometern. Jävla piss väder! Nu är jag trött på det här...

...nu går jag snart i ide tills att solen tittar fram och värmer mina frusna kinder.

Inga kommentarer: