onsdag 6 januari 2010

Burr, jag fryser fast!

Jag tror att det är något fel på termometern här hemma, den visar -14,3 men det tror jag inte ett smack på! Det är nog minst -114,3 grader här för jag skojag inte när jag säger att om jag går utanför dörren med lite fuktig sula på skorna så kommer jag att frysa fast. Höll på att frysa fast i vatten hinken när jag var ut i stallet i förmiddags. Då är det kallt! Riktigt kallt!

Jag älskar vintern, rimfrost och snötyngda grenar, frisk och ren luft som biter en i kinderna. Ett tjockt vitt gnistrande täcke som lyser upp mörkret, det är underbart, vackert och ljuvligt. Dety känns som en liten glimma ljus i den annars så mörka årstiden, underbart.

Men det finns gränser, inte ens jag tycer att det är kul, om är fortfarande vackert så inte kul när man inte kan gå utanför dörren utan att förfrysa både fingrar och tår trots att man paltat på sig alla kläder man hittat. Det är inte roligt! Det är bara kallt! Så kallt att jag fryser fast...

Inga kommentarer: