onsdag 27 januari 2010

Storm??

Ho, ho, vart är all snön som skulle komma idag?? Här är inte tillstymmelse till snöoväder, storm eller kraftigt snöfall. Men det klagar jag absolut inte på, jag är glad så länge stormen, snön och kylan håller sig långt borta. Riktigt långt borta. Men å andra sidan skulle jag gärna vilja veta om den är på väg hitåt eller om den skiter i att svepa över det västgötska slätterna. Jag har som liksom ingen lust alls att ta med mig skrutt och hennes kompis ut till stallet för en ridtur i eftermiddag så som jag lovat och riskera att bli fast ute i stallet med de två. Då åker jag hellre ut snabbt nu, mockar och tar in hästarna för jag kan alltid ta mig hem, även om det tar tid att gå i storm så klarar jag det. Men jag klarar det inte med två envisa sexåringar...

...men, men jag behöver verkligen plugga nu så jag får väl se hur det ser ut om stund, verkar det om om det börjar blåsa upp till storm får jag väl knata ut och plugga sen...

Vet ni vad jag önskar mig mest av allt just nu??

VÅR!! Jag vill ha värmande solstrålar, värmande vindar och knoppar i träden. Vitsippor som täcker gläntorna och fåglar som kvittrar. Det är vad jag längtar efter allra mest just nu...

Inga kommentarer: