tisdag 19 januari 2010

Facebook

Vad är det med Facebook som är så jädrans beroendeframkallande? Det är ju värre än att sluta röka! Det första jag gör på morgonen är att kolla in på Facebook, har det hänt något, hur mår mina djur och hur sköter sig min bonde?

Så går det några timmar sen är jag där igen, har det hänt något, hur mår mina djur och hur sköter sig min bonde?

Efter ytterligare några timmar är jag inne igen och samam visa än en gång, har det hänt något, hur mår mina djur och hur sköter sig min bonde?

Helt sinnessjukt. Jag menar varför började jags pela Farmville? Petville, Fishville, country Life, Djugle Life, Cafe world och gud vet vad de heter. Jag har bestämt mig, jag ska sluta! Jag ska sluta med alla spel utan Farmville & Petville, jag kan inte låta min sambo eller Mamma gå om mig i Farmville, det handlar om prestige, ära och berömmelse. Jag ska aldrig låta de komma om mig, så är det bara!

Och PetVille, mitt lilla djur är ju sååå gulligt och snart kan jag köpa en bil till henne, klart att jag inte tänker överge henne.

Men alla de andra spelen, de kan fara och flyga. Men jag kan lova en sak och det är om det kommer ett spel som heter Get a Life så ska jag absolut hänga på där för herregud, det är ju precis vad jag behöver göra, Get a Life!

Inga kommentarer: