måndag 20 september 2010

Vad i helvete har det tagit åt folk?

Nu börjar jag bli irriterad, på gränsen till förbannad.

Efter gårdagens val kan man idag läsa statusuppdatering på statusuppdatering om hur illa folk tycker om Sverige Demokraterna och hur lite värda de anser alla som röstat på dem är på Facebook.

Man kan i Aftonbladet läsa att Ohly vägrat gå in i sminket för att Åkesson varit där inne. Man kan läsa om hur våra partiledare beter sig som småbarn i en sandlåda, samma låga nivå håller de just nu enligt mig.

Man kan på Facebook läsa att folk stödjer kampanjer som "Vi gillar olika". Vad hände med det?

Jag stödjer inte Sverige Demokraterna och deras politik men jag tänker inte ösa skit över dem och behandla dem som skadedjur för den sakens skull. Jag är vuxen och tänker bete mig därefter, jag vägrar skriva en endaste nedvärderande kommentar om Sverige Demokraterna. De må stå för annorlunda åsikter men vi lever trots allt i en demokrati där vi har rätt att tycka och tänka olika. Uppenbarligen finns det tillräckligt många svenskar som tycker att SD ska vara en del av vår regering, då är det så. Sen må man tycka vad man vill men så länge vi lever i en demokrati kan vi inte gallra bland landets partier bara för att de inte passar oss, då är vi snart en diktatur.

Vi har dessutom en politisk frihet, att få rösta som vi vill, helt anonymt. Hur kan man då skriva på Facebook "Röstade du på SD kan du ta bort mig från din vänlista, jag vill inte längre vara din vän!"

Det är tragiskt och hemskt att vuxna människor beter sig på detta vis. Hur i helvete har ni tänkt att våra barn ska förstå att det är fel med mobbning? Eller är det okej att de vägrar sitta i samma soffa som fröken för att fröken röstade på Moderaterna eller vägra leka med Kalle för han tycker inte om att gunga?

Det kallas mobbning! Det är inte okej! Det är definitivt inte okej att utesluta någon, reta den, håna den och göra den till åtlöje på grund av dess politiska åsikt!

Det är ta mig fan tragiskt!

Idioti!

Vad hände med "Vi gillar olika" Gällde det bara vissa? Eller har inte alla människor rätt att andas längre?

Sist men inte minst, hänger din och min vänskap på vilket parti jag röstar på så är vi inte vänner - oberoende vad jag eller du röstat på.


Inga kommentarer: