fredag 10 september 2010

Skolfoto

När jag var liten minns jag hur spännande det var när fotografen kom till skolan, hur man fixade till håret och satte på finaste kläderna (som man idag inte riktigt kan förstå att man ens fick ha på sig) och satt stel som en pinne på en trästol och log medan fotografen knäppte ett eller två kort.

Sen fick man vänta länge, väldigt länge innan korten kom och när de väl kom fick man vänta ännu längre för då skulle det med lappar hem som skulle skrivas på och lämnas till fröken innan man fick sin påse med kort med sig hem.

Idag är det aningens annorlunda. Skrutt tog kort i fredags. Idag, en vecka senare kom det ett mess till mig att korten är klara, logga in på Jarocka och beställ de du vill ha, typ.

Loggade in och tänkte det ska väl inte vara så himla svårt, skolkort som skolkort. Jisses vad jag höll på att trilla av stolen när jag loggar in och ser Skrutts skolkort. Hur i helsefyr ska jag kunna välja kort av dessa?


Ja, det kommer sluta med att jag köper alla, ett helt lager, de här funkar ju som kort att ge bort, det här är ju riktiga kort! Det är inte skolkort för mig utan något jag kan förstora upp och hänga i hela huset! Något jag kan sätta i ramar om tre och ge bort i julklapp. Hur sjutton ska jag kunna välja, hjälp mig!

Påminn mig om en sak till sen - att jag aldrig ska säga att skolkorten är dyra för det här det betalar jag gärna för!!!

5 kommentarer:

Ellinor sa...

Men Gud vilka roliga kort!! Som du säger, helt annat än skolkort! Såna hade jag önskat att William också fick ta. Men här blir det nog "vanliga", när fotografen väl är på benen igen. Tydligen var han sjuk när de skulle ha tagit. Typiskt.

Mamma Stress sa...

Jag vet - helt galet!!

Men Skrutts Mamam är nöjd - har bara himla svårt att välja vilka hon ska ha...;)

Hopaps fotografen är bra å ni får riktigt fina kort på William oxå...:)

Kram på er alla!

Hanna sa...

Vilka fina bilder. Har aldrig sett sådana som skolkort förut. Att det ens finns fler att välja på, bara det är ju kanon. En del bilder kan ju vara riktit bra, men att man ändå inte känner igen sitt barn på dem riktigt.

Millan sa...

Håller med tidigare talare. SUPERFINA bilder!!! =)

Mina favoriter av sötnosen är nr 1, 6 & 8.

Lycka till! =)

Mamma Stress sa...

Hanna & Millan - jag håller med er så.

Jag tror att jag har bestämt mig för att beställa 1, 3, 6 och 8 i olika storlekar, tror jag, kanske...;)

Ha en bra dag båda två och tack för era kommentarer!