onsdag 29 september 2010

Underbara Minelli

Tiden räcker inte till - jag hinner inte med Nellie. Det är tråkigt men sant och det bästa är att jag inser det själv, jag hinner inte både jobba, studera, sköta hemmet, barnen och min dotters brinnande intresse för hästar och själv ha en häst. Det är omöjligt och tyvärr är det Minelli, underbara Minelli som blir lidande.



Nu har vi bestämt oss, jag (fodervärden) och hennes ägare att Minelli ska säljas.

Minelli är underbar på alla sätt och vis, hon är en klippa i både hagen, stallet och på ridturen så väl i paddocken som i skogen. Hon är så trafiksäker en häst kan vara och inte rädd för något, jag och Minelli har ridit rätt på både rådjur och älgar utan att hon ens hoppat till. Min sambos 10-åring rider henne själv i skritt och trav, min 6-åring skrittar henne själv och båda leder henne själv. Jag är inte det minsta orolig när Zitas ägare på 14-år rider ut på henne själv för jag vet att jag kan lita på Nellie.



Minelli är perfekt, hon är pigg och framåt utan att vara het och älskar att jobba. Hon gillar att bli pysslad med, står blickstilla i stallgången hur länge som helst när man håller på och bara njuter.

Hon är en klippa och det är med sorg i hjärtat som jag har tvingats inse att tiden för henne inte räcker till.

Minelli som är ett Halvblod har en trevlig stam e: Lebus 890 ue: Nepal och är född 1996. Hon vill komma till någon som vill träna lite och rida ut, hon är inte tävlad men mycket riden. Hon vill komma till någon som tycker om att pyssla med henne. Kanske Mor & dotter häst?


Kanske söker du efter ett trevligt avelssto? Hon har inte haft föl men skulle absolut passa som en Mamma hon har ett underbart psyke!

Eller har du en verksamhet som behöver en lugn och trygg men framåt häst? Då är Minelli kanske den hästen du söker?

Minelli är "lagom" stor, 163 cm och av den äldre halvblodstypen, lite grövre. Hon är "lagom" mycket häst att rida. Det är verkligen en kanon trevlig häst, en riktig kompis som gör alt för sin ryttare och aldrig hittar på något dumt, varken mot människor eller andra djur. Hon fungerar utmärkt med alla sorters hästar.

Det är en häst man måste träffa för att förstå hur underbar hon är.

Om det finns något intresse för henne, skriv en kommentar med din mail och ditt nummer så hör jag eller hennes ägare av sig till dig utan att jag publicerar kommentaren, priset får du även reda på då.

1 kommentar:

m i l l a h . s e sa...

Hej!
Hittade hit från FL.
Trist att behöva sälja hästen.
Själv håller jag på och ska köpa nytt efter 12 års uppehåll :o)

Hoppas ni hittar den rätta köparen.
Ha det gott!