lördag 25 september 2010

Underbara läsare!

Jag har varit lite "off" i mitt bloggande ett tag - inte haft så mycket att skriva, inte mycket har inspirerat mig så torkan har varit ett faktum.

Jag har funderat, funderat på varför jag bloggar. Gör jag det för min egen skull då som jag alltid hävdat eller är det för någon annans skull?

Jag har funderat över mitt innehåll - är det för opersonlig eller för personligt? Hur personlig kan jag vara? Vad är okej och vad är inte okej?

Måste man väga alla ord innan man präntar ner dem eller är det okej att skriva vad som helst? Jag väger mina ord noga - jag skriver inget jag inte kan stå för öga mot öga med mina läsare.

Jag har tvivlat, vacklat och funderat över mitt bloggande. Men idag försvann mina tvivel, för får man en kommentar som denna...

"Ojojoj, vad jag har läst ikväll. Snubblade över din blogg av en slump efter en kvälls "flumsurfande" på FL.


Har nu suttit och läst i dryga timmen och känner mig alldeles salig!

Härliga blogg med härliga uttryck, härliga barn och HÄRLIGA tankar och värderingar. Sitter och skrattar så jag gråter när jag läser om de avsaknade trotsmanualen, speciellt som jag själv känner att jag är i behov av en sådan just nu. Fast till min 14 månaders son som känner att tvåårstrotsen kan inte komma tidigt nog, speciellt inte när man kan springa omkring på lördagsmorgnarna med toaborste i högsta hugg, pliriga ögon och i väntan på föräldrarnas motattack...

Jag borde nog ha sovit vid det här laget då jag vet att om ca 5 ½ timme har jag ett energipaket studsande i min säng, men vad gör det.

Denna lässtund har förgyllt min kväll, din blogg är som rosa ludd för själen och jag tenderar nog att besöka den igen...många gånger :)"
 
...så finns där inga tvivel och jag tänker fortsätta som jag gjort innan - jag tänker fortsätta varva mina tankar, åsikter med allmänna och mer personliga inlägg och ja, jag skriver för min skull men blir glad om du följer med på mitt livsresa, vare sig du gör det i det tysta eller genom kommentarer!

Tack Linnea för din underbart fina kommentar! Du är mer än välkommen som läsare till min blogg, dina ord värmer och det är precis så jag vill att det ska vara - att du som läsare känner igen dig, kan skratta och gråta och slappna av, koppla bort verkligheten för en stund även om det är just verkligheten jag skriver om!

Tack än en gång!

Inga kommentarer: