lördag 25 september 2010

Besviken...

...sitter och tittar på "Från Vildingarnas land" med Skrutt och känner mig ganska besviken. Ledsen och nerstämd så fast jag inte alls gillar att blogga från mobilen gör jag det, bara för att få mina känslor på pränt så jag kan lägga dem bakom
mig sen...

Redan tidigt i morse åkte älskling för att hjälpa sin Pappa. Skritts kompis F kom hit och jag har fikat med bästaste Å. Sen har tjejerna varit på Vs 6-års kalas.

Jag har plockat och grejat, fixat lunch till tjejerna och lämnat dem på kalas medan älskling har varit i stan. Under dagen har jag planerat och längtat efter kvällen. Till att äta gott och mysa med Skrutt och älskling.

Då kan jag säga att jag efter att ha lagat en i mina ögon rätt god måltid blev uppriktigt besviken då jag skulle till att duka och älskling säger att han inte är hungrig och hoppas över maten för att han åt på McDonalds inne i stan...

...besviken är det ända ordet jag känner just nu. Jag uppskattar en god måltid, ett glas vin och hans (och barnens såklart) sällskap men jag förstår inte hur jag ska få honom att uppskatta det, eller ska jag bara skita i det? Börja servera Blodpudding eller fiskpinnar och mos på helgen?

Tur att Skrutt uppskattar god mat i alla fall så att jag slapp äta själv...

...men lusten för att mysa i soffan framför en film är som bortblåst och jag tror att jag lägger mig tidigt ikväll...

...men ha det gott alla vänner, och fiender.

Inga kommentarer: