fredag 10 september 2010

Underbara, älskade...

...unge. Den dagen Skrutt föddes så förändrades allt. Jorden blev än vackrare än vad den någonsin varit.

Så perfekt, så underbar och älskad från första stund. En plats i mitt hjärta som jag inte trodde fanns tog hon och för varje dag som gått har den platsen bara blivit större och större.

Jag kan fortfarande, 6,5 år efter att hon kom till oss inte förstå hur någon så liten kan göra så mycket med mig och hur man kan älskar någon så liten så ovillkorslöst och oändligt som jag älskar henne. Kom på mig själv att sakna henne igår kväll när jag tittade på Idol. Hon låg då och sov sött i sin säng, jag var tvungen att gå ner och stoppa om henne en gång till, klappa hennes mjuka kind och pussa henne på pannan innan jag kunde fortsätta se på Tv.

Jag älskar mina bonusprinsar också, jag skulle kunna gå genom eld för dem men någonstans inbillar jag mig att känslan ändå är olik, på något oförklarligt sätt.

Det är läskigt vad jag älskar mitt hjärta, min ängel, min underbara älskade unge....

2 kommentarer:

Britta sa...

Fint! Det är ju fantastiskt hur de små förändrar hela livet!

Mamma Stress sa...

Visst är det!!

Helt galet emellanåt faktiskt...:)

Ha en fin dag!