lördag 18 december 2010

Hope - halsbandet till förmån för Barncancerfonden

Här om dagen hade jag en kommentar att granska när jag loggade in. En kort kommentar som endast bestod av en bloggadress. Det brukar jag få titt som tätt, någon som vill göra reklam för sin blogg för att få fler läsare, inget ont i det men jag brukar radera dem utan att publicera dem.

Så även denna gång. Dock etsade sig adressen fast och jag var tvungen att gå in och kika vad det var för en blogg. Det var en blogg med korta inlägg, sorgliga sådana om en tjej vars systerdotter just i dagarna, 4 år gammal lämnat livet för att cancermonstret besegrat honom. Orättvist. Så fel!



Den här tjejen har under sin systersons sjukdomstid börjat sälja halsband. Enkla stilrena halsband med ett enda ord på - HOPE. Halsbanden kostar 60 kronor och all förtjänst går oavkortat till Barncancerfonden.

Jag har beställt ett till mig och ett par i julklapp till andra - halsbanden är fina men blir desto vackrare av dess ändamål.


Inga kommentarer: