tisdag 14 december 2010

Dag 07 - Min bästa vän

Jag är inte typen som har en bästaste bästa vän. Jag har många vänner, en del ytligare och en del närmare men ingen som är min absolut bästa vän.

Det finns en som har en otroligt stor plats i mitt hjärta, en nära vän som jag känt hela livet, även fast det var år sedan vi träffades så räknar jag henne till en av mina närmaste vänner. Hon är en sån jag har delat hela uppväxten med, den enda faktiskt. Hon är en underbar person och jag älskar henne.

Vi föddes på samma avdelning, samma dag men 59 minuters mellanrum och jag kan därmed säga att hon är den som känt mig längst, kanske är det också därför hon står mig närmast av mina vänner. Det är kanske för att vi delat livet, hela livet genom varandras ögon från samma åldersperspektiv med samma bakgrund. Vi har så månag minnen ihop, vi har nog formats på ett ganska lika sätt genom vår barndom. 

Hur som helst är hon den jag ser som min bästa vän och den som jag ibland saknar så oerhört mycket så det gör ont!



Du är min tvillingsjäl S, min bästa vän och jag älskar dig, nu och för alltid! 

Jag tror att anledningen till att jag inte har någon sån där jätte nära, bästa vän som så många tjejer har är för att jag flyttat i just de känsliga perioder då vänskapen antingen djupnar eller falnar. Sen så har jag nog egentligen alltid varit den tjejen som helst umgåtts med killar för att de inte är så komplicerade, tyvärr har ju dessa relationer i mångt och mycket dött ut i och med att man skaffat förhållanden eller de träffat sina respektive, tyvärr.  

Trots detta har jag vänner som på vägen har fått en plats i mitt hjärta och som jag vet, eller tror att jag skulle kunna ringa kvart i fyra när som helst om det behövdes med vetskapen om att de faktiskt finns där. Självklart skulle även dessa underbara vänner till mig kunna ringa mig när som helst, dygnet runt och jag skulle vara där för dem men att rangordna dem det varken vill eller kan jag, alla har de underbara personligheter och är personer som betyder mycket för mig.





A, Å, L och E, Ni är alla underbara på era egna sätt och vis och betyder så mycket för mig!


1 kommentar:

Angelika sa...

Betyder mkt för just mig med!!!Å kan som sagt,ringa närsom helst,dag som natt!!