onsdag 22 december 2010

Dag 13 - Den här veckan

Tja, eftersom jag egentligen skulle ha skrivit det här i Måndags så utgår jag från Måndagen.

Den här veckan är fullspäckad, sista klappen ska inhandlas efter jobbet idag, kläder till kidsen att ha på sig på Julafton ska också hinnas med efter 16:00 då jag slutar för dagen.

Så är det tidigt sänggående som gäller då Risdagen börjar redan 05:10 för att avslutas på jobbet 13:00. Sen bär det av till skolan för att hämta sitt livs första jullovslediga Skrutt och hennes bästis.

Väl hemma ska det packas, alla julklappar ska plockas i ordning, kläder till oss alla ska packas, smink och tandborstar ska läggas fram. Maten ska plockas i ordning, huset ska städas och tvätten ska tas om hand. Så ska kvällen avslutad med lite mys hos bästaste J & E med barn, tusen tack för den jätte goda maten!

Onsdagen börjar tidigare än jag önskat med ett besök hos doktorn redan 08:00 innan jag och Skrutt far vidare till mitt jobb medan älsklingen och grabbarna grus packar ut allt i bilen där hemma och hämtar upp oss när vi slutar 15:30 för avfärd mot Stockholm och bästaste svägerska med man och barn.

Fredagen ska avnjutas i lugn och ro med trevligt sällskap, fika i Gamla Stan och lite sista minuten shopping för i all hast har jag glömt att fixa något till mig själv att ha på mig...

...och så skulle ett litet besök hos Morfar sitta fint tycker Skrutt så vi får se hur vi löser det.

Fredagen behöver knappast någon närmare beskrivning va?! Vi kommer väckas på tok för tidigt av fem förväntansfulla, längtande barn. Maten kommer fixas, vi kommer äta den goda julematen och klapparna kommer öppnas.

Lördagen är det dags att köra Skrutt till nästa julfirande hos hennes Pappa innan vi återvänder till Stockholm för mys med svägerka, hennes man och barn och våra två stora.

Söndagen är det dags för avfärd hemåt, 45 mil bort, på vägen ska Skrutts hämtas upp och vi ska ta det lugnt hela långa vägen hem för att äntligen få somna sött i våra egna sköna sängar igen efter en intensiv och hektisk men underbart trevlig och mysig vecka...

Inga kommentarer: