lördag 25 december 2010

Dag 17 - Favoritminne

Hur ska jag kunna välja!? Ska jag välja ett från bär jag var liten eller ett från nu!?

Mitt absoluta Favoritminne någonsin måste så klart varit då min Skrutt föddes. Men det känns mer som en favorit händelse än just ett minne även om det så klart är ett minne också...

Men det första jag tänker på när jag tänker Favoritminne är nog ändå från när jag var liten. Vi hade en sommarstuga utanför Vingåker när jag var liten och en dag regnade det på ena sidan huset men inte på andra sidan varpå jag och min syster tog på oss badkläder och sprang som tokar runt huset, runt, runt, runt tills regnet upphörde och solen återigen tittade fram...

När jag tänker efter så kommer de flesta av mina favoritminnen från stugan när jag var liten. Det var där jag lurade i min lillasyster kattmat, det var där jag vann på en lott för första gången, de var där vi plockade potatis, det var där min katt Oscar klättrade gömde sig i uthuset en hel kväll och gjorde mig så ledsen. Det var där vi lekte, badade, cyklade och hittade på bus hela dagarna, det var underbara somrar med underbara människor och en stor del av min barndoms favoritminnen.

Inga kommentarer: