onsdag 8 december 2010

Sjuka barn och fotofix

Är hemma med två sjuka barn idag.

Lite feber och ont i halsen har skruttisarna, men annars verkar de rätt pigga. Ligger i varsin ände av soffan och tittar på TV. Skillnaden mot när de är friska är väl att de inte tjafsar om vad de ska se på, vems om ska välja kanal och vilken kanal det ska vara.

Själv så har jag serverat dem frukost framför TVn och nu satt mig och fixat lite med en hög bilder jag har som inte är genomgångna än. Ett par uppdateringar i "En bild säger mer än 1000 ord" har jag hunnit med men fler kommer under dagen skulle jag tro. Rätt skönt att gå igenom dem i lugn och ro utan dåligt samvete.

Igår var det Lucia på skolan, Skrutt var tärna och den vackraste av dem alla, så klart och då är jag bara lite partisk...


  

...så fint sjöng de och gott fika hade de bakat så det var riktigt mysigt. Läskigt bara att hon är så stor nu, går i skolan och i år var det bara en Lucia, inte 14 som åren innan. Lucian hade de dragit lott om och Skrutt tyckte det var helt okej att hon inte blev Lucia, det kommer ju fler luciatåg tyckte hon. Min stora lilla Skrutt.



Imorgon har vi Lucia med grötfrukost på jobbet så även om barnen tänker fortsätta vara sjuka ska jag dit en sväng på förmiddagen. Känns som jag verkligen vill vara med, mysigt och avslappnat, en stund som man så sällan får men barnen och deras föräldrar på jobbet då man allt som oftast bara träffas snabbt i hallen om mornar och eftermiddagar.

Sen får vi hoppas att alla är friska och krya till helgen för då bär det av upp till Mammsen för julmat och julklappskrig...

Jag har laddat i flera veckor, tänkt och funderat på de bästa klapparna till julklappskriget och jag tror att jag har lyckats, jag tror att jag har klappar som någon vill ha, eller kanske flera. Riktigt roligt ska det bli i år att kusinerna från Strömsholm med föräldrar också kommer och är med. Jag tror att Mamman där kan ha en räv bakom örat,m hennes klappar måste jag se till att få, tror jag...

...eh, jag ska ha alla klappar, så klart...

Förra helgen körde vi ett race med vänner och ett par mindre klappar bara och då gick vi snudd på lottlösa hem, men det är spelets regler och det deppar inte vi för, ett ljus och en påse skumtomtar fick vi med oss hem i alla fall. Men roligast var att de verkade uppskatta det vi köpt till bytet, två fickpluntor, badankor och en badmössa...

Nä, om jag skulle ta och fortsätta med korten och börja fundera på vad det ska bli till lunch idag kanske så kommer jag tillbaka senare...

Inga kommentarer: