tisdag 13 april 2010

Så var det vardag igen...

Om helgerna var vardagar och vardagarna helger skulle då helgerna gå lika snabbt som de gör nu? Det är helt sjukt, man hinner knappt blinka innan det är Måndag igen.



Känns som om jag inte ens hinner blogga fast jag både vill och känner för det men tiden bara försvinner, i helgen var vi borta allihopa, kom inte hem förrän sent i Söndagskväll och igår vet i sjutton vart tiden tog vägen, pluggade hela dagen, hämtade hem skrutt och vi cyklade ut till stallet i det super vackra vädret! Helt underbart! Nu känns det verkligen att det är vår, solen värmer och vindarna är ljumna istället för svinkalla och vet ni vad? I dikeskanten längs med hagen är det numera alldeles solgult av Tussilagosar, Skrutt plockade flera stycken och självklart hann jag få fram mobilen och föreviga årets första, efter alla Tranor som kommit, riktiga vårtecken!




Sol och värme, äntligen! Tyvärr var ju inte helgen inte lika solig och varm, i alla fall inte i Stockholm. Vi packade in oss i bilen i fredags, älskling jag och Skrutt så körde vi raka vägen upp och lämnade Skrutt hos sin Pappa för att sedan fortsätta vidare till Stockholm och älsklings syster P och hennes familj.



Det är alltid så skönt att komma till P & R, både med barn och utan. Skrutt och E är lika gamla, så när som på ett halvår, de är ju inte kusiner på "riktigt" men ser sig som kusiner, bonuskusiner, leker så bra ihop, sjunger, dansar och leker med Pet Shops och ja, vad det nu är för det är inte allt för ovanligt att man inte får komma in på rummet när de träffas. Men så ibland ryker de ihop som katt och hund, de är ju minst sagt lite lika, lika söta, envisa och bestämda med lika mycket egen vilja och den är (tyvärr!?) av stål. Men lika fort som de blir osams blir de sams igen.



Mellanbus och Storbus älskar att åka till "Faster", fast det är mer Faster som lockar än E & T, även om de också leker super bra ihop, eller förresten Storbus leker inte längre, han är för stor så det får jag nog inte skriva, men han tar hand om och styr upp när tjejerna sätter igång att tjafsa.




Mellanbus är nog mest imponerad av Björn Borg kalsongerna han sponsrats med av Faster, det kommer bli dyrt nu när hon bytt jobb, för oss och att vi måste köpa dem, helt klart. Och så älskar han att åka med R ut och slå lite bollar, han skulle nog gärna bli golfproffs när han blir stor, men jag tror han måste börja slå lite oftare än när vi är uppe i Stockholm då...;-)



Alla våra tre troll blev sura som ättika när de fick höra att vi skulle åka upp utan dem, men attans va skönt det var att åka utan våra tre troll. Underbart! Att bara få vara, kunna sitta och äta gott, dricka gott och bara prata, länge, länge utan att behöva avbrytas eller tänka på att det är läggdags för någon och att kunna sitta och köra en Blixten Mcqueen bil till T utan att tre till ska vara med och hjälpa till, sen visst saknade jag våra troll men ibland är det bara så skönt att få vara själv, eller själv och själv men utan barn.



Vi gjorde just ingenting på hela helgen, tog en promenad till lekparken och vi spelade Disney Monopol, helt värdelöst, antingen så är E grym på det eller så fuskar hon för ingen annan hade en chans att vinna...;-)



Så det var en uppdatering från helgen, nu ska jag återgå till mina studier så jag blir klar någon gång, ha en trevlig dag och hoppas solen skiner mer på er än vad den gör på mig...




(Alla bilder utom det första på Skrutt är från förra sommaren då jag glömde kameran hemma och min mobil tar usla kort...)

Inga kommentarer: