torsdag 8 april 2010

En resa till solen - Ja, tack!

Nu längtar jag till solen, till värmen till böljande hav och underbara sommardagar.

Jag känner i takt med att solen kikar fram mer och mer så blir längtan större och större. Längtan efter solen och värmen. Längtan efter äventyr.

Hade jag möjlighet så skulle jag boka en resa nu, en resa till Kroatien. Jag vet man kan välja vilken plats som helst på jorden men jag skulle välja Kroatien, vet du varför? För att det verkar så underbart vackert, för att jag för länge sedan var i det forna Jugoslavien på en resa med mina föräldrar, min syster och mina morföräldrar, det var där jag lärde mig simma, det var där jag åt bläckfisk för första gången. Det är det jag vill att mina barn ska få uppleva, få känna det salta vattnet i ansiktet då de dyker i havet, känna sanden mellan sina tår när vi går på stranden, få nya smakupplevelser, nya intryck, nya erfarenheter. Åh vad jag vill, jag vill ge dem allt det där och lite till.

Just för att jag så gärna vill ge mina barn det här och själv få komma till solen, ligga i en solstol på stranden och blogga om min resa, få använda min kamera till att fota barnen på deras upptäcksfärd genom Kroatiens landskap, stränder och uteliv. Få fota alla vackra ting, byggnader, stenar, havet och himlen som blir ett i horisonten så har jag anmält mig till en tävling på Solresor.se, där kan du som har en blogg, en laptop och en digitalkamera vara med och tävla om en resa för dig och din käresta, hela familjen eller kanske tar du med dig en god vän.

Medan du tävlar så håller jag tummarna att jag vinner så jag kan få förena mina största intressen, att fota, att blogga och att umgås med min familj i ett fjärran land, ett land närmare solen...

Inga kommentarer: