torsdag 31 mars 2011

En dag i vårdinstansernas tecken...

...dagen började med ett besök på MVC. Har världens underbaraste barnmorska, hon är stört skön! Men det är tur att det inte är mitt första barn för så vidare värst mycket koll verkar hon inte ha, men jag gillar när man tar det lite med en "klackspark" så för mig passar det bra.

Tog prover, mätte magen och lyssnade på Pyret. "Ni vet vad ni har att vänta er, det är ingen lugn liten bebis inte..." var hennes kommentar efter att ha lyssnat klart. Hjärtljuden låg på 152 och Pyret körde runt som värsta Karate Kid där inne medan älsklingen gjorde mindre smarta utlägg som fick mig att vika mig dubbel av skratt.

Magen växte så som den ska också - SF måttet var 27cm och alla prover såg bra ut utan ett som inte var helt okej. Hade lite mycket protein i urinen så det blir uppföljning på det nästa vecka för att se så att det inte ökat och framförallt så att inte mitt blodtryck som nu såg bra ut ökat i samband med mer protein. Känns skönt att de har koll på det och i så fall kan sätta in behandling i tid, men jag hoppas så klart på det bästa att det inte är någon fara och att behandling inte ska bli nödvändigt.

Sen kan jag väl så här i efterhand konstatera att det var tur att jag fixade vikarie till idag redan igår då resten av dagen bestått av tandläkare och akutmottagning.

Jag har med tandläkaren lagt upp ett program för att slippa min tandläkarskräck och så småningom bli helt kvitt min värk. Men det finns det väl egentligen inte så mycket mer att orda om, mer än att jag tycker det är skit jobbigt!

Så var det akutmottagnings besöket. Medan vi var hos barnmorskan så var Tonåringen till värdcentralen och visade upp ett finger som han gjort illa på gympan. Där blev han skickad vidare till Sjukhuset och röntgen för att sedan slussas vidare till KSS och ortopeden för gipsning, någon som känner igen historien?


Nu är han gipsad, halva armen och hela handen i tre veckor och lite lätt bekymrad för hur han ska kunna spela CS, men det är lätt, det går inte...

...what a day. Morgondagen kan inte bli annat än lugnare och bättre, hoppas jag...

Inga kommentarer: