tisdag 4 maj 2010

Bonde söker Fru 2010

Igår var det dags igen. Dags att möta Bönderna i nästa säsong av Bonde Söker Fru. Jag vet löjligt och fjantigt men jag är fast, har sett alla säsongerna och har nog inte missat många avsnitt inte, jag vet egentligen inte varför för hela programidén känns rätt löjlig om jag ska vara helt ärlig.

Egentligen hatar jag att titta på Dejtnings program så det borde verkligen inte vara ett program jag ser på men det är det alltså och igår var inget undantag. Som vanligt har det vaskat fram landets tafattaste bönder känns det som, alldagliga för att inte säga lite tråkiga.

Tycker lite synd om han Magnus från Jämtland när han ska visa sig på den styva linan och först inte kommer upp på sin häst och sedan illa kvickt flyger av och allt detta UTAN hjälm! Hur tänkte han då? Ja, visst hade det varit coolt och säkert fått ett par kvinnohjärtan i brand om han svingat sig upp och tagit en runda a'la Tobbe Larsson, men riktigt så blev det ju inte nej.

Men vilka bönder det blir återstår att se, Linda Isacsson har sina favoriter klara, Thomas Samuelsson från Östergötland och Ann-Katrin från Skåne och ja, det blir nog bra TV med de två. Absolut och helt ärligt så ser jag hellre att de väljer ut Bönder som ger bra TV än riktiga torrbollar som man bara blir irriterad på, som han förra året, han den där som gjorde allt för att göra tjejerna svartsjuka och vägrade öppna sig utan istället lallade runt och inte gjorde ett steg av närmande på ett vettigt sätt, vet ni vem jag menar? Kommer inte alls på vad han heter just nu men strax, ska bara googla reda på det. PECKA! Per-Jörgen hette han visst och ja man kan ju just undra varför han va singel när han behandlade sina tjejer så som han gjorde, hmm, jag klurar fortfarande på den, ett år senare...

Att de valde Roger förra året det förstår jag också, han var ju så tafatt att man visste inte åt vilket håll man skulle titta när han va på TV, egentligen rätt tragiskt och synd om honom men bra TV blev det och jag vet inte men väljer man att ställa upp i ett sådant program så får man kanske också ta att de väljer en på andra grunder än vad man tror.

Hur som helst så ser jag fram emot starten i höst, det gör jag!

Inga kommentarer: