lördag 21 maj 2011

No shit Sherlock...


Så står det på Aftonbladets hemsida, no shit Sherlock. Jag hade då onekligen blivit mer förvånad om jag vaknat och det stått "JUST NU: Världen har gått under!". Då hade jag blivit mäkta imponerad. Nu känns det mer som jaha, gött, då vet jag att jag kan göra vad jag planerat idag, ingenting!

Nu känns det lite som när Peter ropade på vargen - man ropar och ropar, eller man och man i det här fallet Harold Camping, ropar och ropar att världen ska gå under. Redan för 17 år sedan skulle världen gå upp i rök, men sen insåg han att han kanske räknat lite fel och idag blev istället den nya domedagen men hoppsan, han måste visst ha räknat lite fel igen. Annars hade ju löpet sagt något annat, eller?

Men vi får se, än har han inte ropat färdigt, om ett drygt år den 21 December 2012 är det tydligen dags igen för världen att gå under - han är snabb på att inse sina felberäkningar den där Harold Camping och det ska han väl ha en eloge för i alla fall.



Klart att världen kan gå under, det tror jag absolut men jag tror inte att det sker idag, imorgon, om ett år eller ens hundra eller tusen år utan om kanske miljoner år - och att det kommer successivt inte ett stort kaboom bara och vi är alla putsväck, utan mer att vi själva förstör jorden med allt utsläpp och alla kemikalier vi släpper ut. Oss själva utrotar vi nog med kärnvapen för så länge det finns dårar så kan det hända och det är för mig mer troligt än att vi ena sekunden finns och nästa är putsväck, utan ett spår...

...men alla som vill hänga upp sig på domedagsprofetsior kan ju göra det, de har ju ett par att falla tillbaka på då löpet löd just "JUST NU: Världen har inte gått under!", bra många fler än de med det omvända budskapet...

Inga kommentarer: