söndag 29 maj 2011

Mors Dag

Så var dagen här igen då alla Mammor får hybris.

Mors Dag - ett kommersiellt jippo i mina ögon där allt går ut på att handla, störst blombukett, finast present och dyrast smycke. Allt för att man ska kunna stoltsera med hur duktig och väluppfostrad man man har.

I mina ögon har min sambo en egen Mamma, det är henne han ska uppvakta om han vill uppvakta någon - jag är inte hans mamma. Vill mina barn uppvakta mig får de gärna göra det men då ska det komma från dem och inte vara något min sambo eller någon annan har bestämt att de ska fixa å andra sidan blir jag lika glad för alla teckningar jag får av min prinsessa, oavsett dag.

Där ligger det en poäng förresten, vill min sambo ge mig något får han gärna göra det, vilken dag som helst på året, jag tror till och med att jag skulle uppskattat det mer vilken annan dag på året som helst än just på Mors Dag, då vet jag att han gör det för min skull och inte för att han måste eller förväntas göra det.

Jag har en Mamma, hon får kanske ett telefonsamtal, om jag kommer ihåg det senare å andra sidan känner jag likadant där - varför ska jag gratta henne idag när jag kanske vill skicka ett kort eller ge en blomma en annan dag - bara för att jag känner för det och inte för att jag måste.

Nä, jag är inte mycket för kommersiella jippon, inte mycket alls...

Inga kommentarer: