tisdag 30 november 2010

Tågkaos


I år igen! Någon som är förvånad?!

Inte jag!

De senaste åren har det varit samma visa så fort det blivit kallt och snön har kommit, varje år har det hetat från SJ att det beror inte på vädret, det är olyckliga omständigheter.

För det första, vi får kallt och snö varje år, mer eller mindre. Vi bor i ett av de nordligaste länderna där det inte hör till ovanligheten att det snöar och är minus grader. Det känns lite halv konstigt att alla är så väl medvetna om detta utan SJ.

Sen att det inte är snön eller kylans fel tror jag är ren och skär bull shit från SJ. Hur kommer det sig annars att det alltid är just när snön och kylan kommer som de här problemen uppstår?

Olyckliga omständigheter?

År efter år?? In my ass...

Varför la SJ ner miljon om inte rent av miljardbelopp på att se över rutinerna och tågen efter fjol årets snökaos om det inte vore snön och kylans fel?

Sen kan man ju undra vad de där miljonerna (eller miljarderna) verkligen användes till, personalfest kanske, eftersom samma kaos om inte än värre utspelar sig i år. Jag tror att SJ skulle behöva se över sina rutiner lite. Jag läste för ett tag sedan om att de skulle ha mer nödproviant på tågen om de blir stillastående länge, igår kunde jag på Aftonbladet läsa att de gick runt och delade ut knäckebröd till de som var hungriga efter att ha suttit fast i timmar utan ström.

Knäckebröd?! Var det vad SJ kunde komma på som bästa nödproviant!? De gamla och de små, de utan tänder fick svälta alltså, mysigt! Ännu en anledning till att inte ta tåget med sina barn.

Jag tycker det är skandal och allt mitt förtroende för SJ är som bortblåst! Jag kommer aldrig mer sätta min fot på ett av deras tåg om det inte handlar om liv och död, men antagligen blir då tågresan min död....

Inga kommentarer: