söndag 7 november 2010

Julklapps bestyr Part I

Nu är gipset äntligen väck och första veckan på jobbet efter sjukskrivningen är avklarad. Så skönt! Det är underbart att slippa gipset, inte för att det känns helt bra än och för att jag är utan stöd, men ett ynka litet kardborrbandage mot gipset känns faktiskt bara underbart!

Underbart att vara tillbaka på jobbet också efter 4 veckors sjuksrivning, att slippa prata med väggarna här hemma i brist på andra att prata med och träffa lite folk.

Det måste jag säga.

Annars händer det inte massor här, julklappsbestyren börjar ta fart. Vad ska man köpa? Vad är vettigt? Vad ska vi absolut inte köpa? För att inte tala om frågan, vilka ska vi köpa till??

Mammas sida är klar, där kör vi julklappskrig andra advent mellan oss vuxna. Vi köper något nytt, något juligt, något ätbart för 100:-/st  och något begagnat (det ska vara inhandlat i second hand affär) för 50:- sen slår vi tärning om dem. Slår man två lika får man ta ett paket ur högen, när alla paket är slut öppnas dem och så ställs en äggklocka på 15 minuter och tärningarna rullar åter igen, denna omgång får man då man får två lika ta en julklapp av någon av motståndarna.

Lagom avancerat och ganska roligt, allra helst då jag nästan alltid lyckas få det jag verkligen vill ha...

Men så var det Pappas sida, Pappas julklapp är klar och nått till Em och S vill jag köpa, vet bara inte vad, vet inte ens vad de gillar längre eller vill ha...

...så det måste jag ta reda på.

Så var det de vi ska fira med, Svägerska med familj, där är det väl egentligen bara E jag har koll på och lite T, men E blir nog lättast av alla i år, hon önskar sig näst intill det samma som Skrutt, underbart!

Men vad ska man hitta på till P & R?? Jag har en plan, men jag vet inte riktigt om den funkar eller blir bra och inte kan jag skriva den här heller eftersom R läser detta och kanske även P...

Hmm, men alla tips mottages tacksamt på vad man kan köpa till ett par som har allt och lite till...

Nu ska jag ta och sova middag en timme eller två medan Skrutt leker hos en kompis och älsklingen hittar på nått annat, sen kanske, jag säger kanske för jag törs inte lova nått så ska jag försöka lägga upp bilder på fynden från Ullared som efterfrågats, tills dess, ha en trevlig eftermiddag!

Inga kommentarer: