onsdag 10 augusti 2011

Brrr, It's cold in here...

...svin kallt!

Nog för att jag för någon vecka sedan önskade bort värsta högsommar värmen men jag önskade faktiskt inte hit höstrusk och riktigt kalla vindar på en gång utan mer soliga sköna höstdagar. Det här är ju som en parodi på sommaren, mitten på augusti och bara 9 grader ute. Lite varmare hade det väl kunnat vara, jag hade som liksom räknat med det så nu måste garderoberna, både min, Lillfisens och Skrutts utökas med varmare höstkläder ganska omgående, Skrutt klarar sig väl ett tag på det hon har, skor som är mest akut till henne men annars är det nog lugnt i den garderoben ett tag till men Lillfisen - hon har ju inte ens en tjockare mössa än, blir till att ordna illa kvickt, det och en fleeceoverall.

Så var det jag själv, jag har INGA kläder just nu, har tappat alla gravidkilon så Mammakläderna är tack och lov för stora nu, även om det inte hade varit så lockande att ta på dem, mina kläder jag hade innan är antingen för små eller för stora - helt galet. Till och med mina skor är förstora eftersom jag svullnade så mycket och fick köpa nya, för stora skor i våras, helt galet men, men inte mycket att göra åt bara att gilla läget och se glad ut, det är ju trots allt höstkläder som är det absolut roligaste att köpa...

...men det tråkiga när hösten kommer så här fort och med sånt dunder och brak är att den känns så lång, att vintern blir jobbig när den väl tar vid för att man redan haft så kallt så länge då. Men det är rätt mysigt också, att kunna krypa upp i soffan, tända ljus, titta på en bra film eller läsa en bra bok och dricka varm choklad eller en stor Capouccino, det är ganska mysigt det och trots kylan, regnet och rusket är hösten min absoluta favorit årstid...

Inga kommentarer: