måndag 6 juni 2011

Det är inte bara torka ute...

...har total bloggtorka också.

Kan väl säga att jag gått in i v. 36 och om bara några dagar går jag in i v. 37 - då räknas Pyret som fullgånget - gött! Allt här hemma är klart så för min del så får h*n gärna komma när som efter fredag, med undantag för torsdag nästa vecka då barnen har skolavslutning - jag vill för allt i världen inte missa Skrutts första skolavslutning, då får någon förlösa mig i kyrkan. Men jag tror inte h*n har så bråttom ut utan stannar ett par veckor extra istället - speciellt eftersom h*n inte verkar ha några planer på att lägga sig tillrätta där inne...



...men skulle h*n få för sig att komma så är det lugnt, sängen är monterad och vi har allt hemma som vi behöver så för den sakens skull skulle jag kunna tänka mig att föda barn typ nu, om en kvart eller så. Men Skrutt skulle nog bli lite orolig då - hon har varje dag den senaste veckan påpekat att jag måste packa den där väskan vi har pratat om - bara jag som inte har bråttom med det alltså. Känner lite att sätter det igång så gör det då får jag väl packa då eller så får älsklingen åka hem och hämta sakerna när det är klart, är ju faktiskt inte värre än så även om det är lite gulligt att Skrutt bryr sig så mycket om det.

Annars händer det inte massor här just nu, eller jo egentligen så gör det väl det men inget av vikt utan mer små saker hit och dit som att jag har massakerat våra rabatter - jag hatar trädgårdsskötsel och tycker att krukor fungerar utmärkt att plantera i - då slipper man ju både ogräs och äckliga maskar - så nu är våra rabatter ett minne blott - bara dammen och växterna i och kring den som får vara kvar - nu ska där planteras gräs. Gräs är ju ändå rätt fint och grönt är skönt, eller hur?

2 kommentarer:

Jessica sa...

Min lilla bebis vill inte alls ligga rätt heller. den har inte ens vänt sig:S ligger din nedåt fast bara inte fixerat sig ?

Mamma Stress sa...

Min har nu lagt sig nedåt (v.38 imorgon) men låg på tvären till alldeles nyss...:)

Håller tummarna att din vänder sig rätt omgående..;)